lördag 4 juli 2015

Skorpans och min bloggs födelsedag & Klippel Trenaunay Syndrom!

lo_186560626
hipp_155759087

Idag är det 7 år sedan jag började blogga. Vår dotters hund Skorpan var också född denna dag, men för 13 år sedan. Tyvärr så fick Skorpan lämna oss den 1 augusti förra året efter en tids sjukdom.  Vi är många som saknar Skorpan <3

10568954_10152251361871129_219232164394269183_n

Skorpan var en underbar hund, hon var en blandras mellan schäfer, labrador, New Foundland och Pyrenée, hon var mest lik labrador både till utseende och sätt.

Ja, idag är det också 7 år sedan jag publicerade mitt första blogginlägg. Känns ganska härligt att jag har orkat med att blogga under alla dessa år. Min blogg har handlat mycket om min sjukdom och min "kamp" till ett bättre liv trots alla smärtor och bekymmer med den kroniska sjukdomen som jag föddes med. Tyvärr så finns det inget botemedel mot den här sjukdomen: Klippel-Trenaunay Weber Syndrome, men jag kommer aldrig att ge upp hoppet om att må bättre trots dåliga odds. Jag fick tyvärr en av de "värsta biverkningarna" som en av mina läkare i Malmö uttryckte det. Jag "drabbades" av kronisk lungemboli och mina lungor tog mycket "stryk" av detta, så till slut blev det dags för en komplicerad operation på Karolinska sjukhuset i Solna 2011. Jag skall försöka berätta mer om denna operation och alla komplikationer av denna, men det får bli ett annat inlägg som kräver en hel del tid att sammanställa. Jag kan inte ens berätta helt själv om denna händelse, eftersom jag var nersövd så många gånger och har bara "flegmatiska minnen" från tiden på Karolinska sjukhuset. Jag  kommer att behöva en hel del hjälp av min man för att sammanställa blogginlägget om min operation och vistelse på Karolinska sjukhuset. Min man fanns där hela tiden under den tid som jag själv låg i en typ av "morfindimma".



Kramregnbage

filnamn-ed4f588bfd1758a6515dbddc1a99987251028f3165a27Nilla41

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar