måndag 20 april 2015

Veckan som gick!


aprilimages

Förra veckan var en jobbig vecka, med nåt att passa i stort sett varje dag, den enda dag som jag var lite ledig så mådde jag pyton och fick ligga till sängs hela dagen. icon_shrug

version-50a8649f4909072e598bce135b7f3f31

Måndagen har jag ju skrivit om här tidigare, då var vi hemifrån i 11 timmar, körde iväg tidigt till Malmö på morgonen och kom inte hem förrän sent på kvällen.

tulpen-0002

På tisdagen var jag ganska trött, men hade fram till eftermiddagen på mig innan jag behövde åka iväg, däremot blev det lite stressigt för Tony kom inte iväg så tidigt från sitt jobb, jag/vi blev lite försenade in till min fotvård, men det gick bra ändå. Jag fick min medicinska fotvård och sen fick jag bokat en ny tid för fotvård den 30 juni, så jag får min behandling innan min fotvårdsterapeut går på semester.

version-50a8649f4909072e598bce135b7f3f31

Onsdagen tillbringade jag till sängs, och Tony fixade mat till mig när han kom hem från arbetet så att jag verkligen fick vila mig hela dagen.

tulpen-0002

På torsdagen hade jag en tid inbokad på Ortopedmottagningen vid Blekingesjukhuset i Karlskrona där jag fick träffa den läkare som jag hade i januari när jag låg inlagd på ortopeden. Hon var tveksam vad som skulle göras med min infektion, men kom fram till att det nog skulle vara bra att försöka få ut lite vätska. Hon gav mig lokalbedövning, sedan stack hon in en lite större nål och tog ut ca 1 ml vätska ur låret. Denna vätska skickade hon sedan till laboratoriet för odling. Därefter ringde hon en infektionsläkare för att kolla lite om vad som skulle göras mer. Dom kom gemensamt fram till att det bästa vore att jag fortsatte med antibiotikan i ytterligare 14 dagar och därefter fick jag ett återbesök inbokat den 27 april. Hon ville också att jag skulle ta en hel del prover innan återbesöket.

version-50a8649f4909072e598bce135b7f3f31[16]

I fredags var det så dags för ytterligare ett besök på "Titanbron" i Kristianstad för att kolla färgprovet på min "blivande" framtand. Det tog
ca 1 timme där innan tanden var färdig. Efter fick Tony och jag handla lite innan vi begav oss hemåt.

4526696-origpic-524862xxxxx
flag2flag2flag2flag2flag2flag2
Linjemeddanskaflaggor4

I lördags fyllde Tony år. Anette, Christer och Alva kom vid middagstid med present till honom. Några timmar senare dök Sven och Britt-Marie upp här. Vi åt middag här på eftermiddagen och lite senare på kvällen serverades det "ostbricka".

MAT3

Igår blev det så en tur till Kristianstad och till Biltema för mig, Tony, Anette, Christer och Alva. När vi kom hem så fixade Tony och Christer en Anettes bil.

LostFile_JPG_142984864

På kvällen grillade Christer kött som vi åt med Potatissallad och grönsallad.party0021_1mums_45588110

 

 10374028_867764596595044_5051942978983925184_n

Tony och jag åt middag tidigt idag. När Tony kom hem från arbetet så fixade vi middagen, för min del blev det nudlar med fiskbullar i dillsås och till detta hade jag grönsallad som fanns över från igår. Tony var inte så sugen på detta så han tog korv med bröd i stället.  eating-hot-dog kittynomnom-1_78202655
Nu har Tony S5kört upp till Gränum för att försöka få igång Christers bil som inte har startat på några dagar.

imagesnbnversion-ac892b708d237ead2c9f217954112d91

15024-old-woman-with-a-sore-back-using-a-cane-clipart-by-djart[4]

Nillacartoon-illustration-of-cute_small[5]blom28[3]

1 kommentar:

  1. Det var ingen vidare vecka du hade. Hoppas denna blir bättre. Min pappa fick medicinsk fotvård för han hade diabetes. Jag har aldrig varit på fotvård.

    Vad jobbigt du har med infektionen, hoppas den ebbar ut så du slipper detta och kan slappna av och bara vara.

    Hoppas framtanden blev bra. Jag har en framtand som börjar bli lite nedsliten men jag har inte haft hål i den.

    Härligt med grillat, det är så gott och nu är ju solen framme varje dag

    Du har både roliga och snygga bilder i din blogg

    Sköt om dig nu vännen
    varm kram

    SvaraRadera