tisdag 28 april 2015

Tidiga morgnar och läkarbesök!

vitsippor_070517[5]

God förmiddag mina vänner.LL908909[3]

Har blivit några tidiga morgnar nu för min del. Kanske inte så tidigt för många andra, men för min del så har det blivit tidigare än vanligt och det känns bra. Jag behöver komma in i lite bättre rutiner. I söndags morse kl. 07:00 kom Anette och Christer för att lämna Alva som Tony och jag passade hela dagen. Igår sov jag till klockan 08:00 då det var dags att gå upp och göra mig klar för ett återbesök hos tandläkaren, men fick sedan ett telefonsamtal från Folktandvården om att min tandläkare hade blivit sjuk, så jag kunde ta det lugnt några timmar till innan det var dags för bilfärd till Karlskrona för min och Tony´s del. Jag hade ju ett avtalat återbesök på Ortopedmottagningen vid Blekingesjukhuset i Karlskrona på eftermiddagen.

s12037minnie mousedans-fleur

Jag fick på Ortopedmottagningen träffa den läkare som jag hade i januari och som jag även var hos för ett par veckor sedan, hon hade även med sig en kollega som jag träffat tidigare. Jag fick reda på att vätskan dom hade skickat på odling var bra och att det inte fanns några bakterier i vätskan, proverna som jag tog förra veckan var också bra, förhårdnaden på låret hade  minskat så dom kom fram till att jag skulle sluta med antibiotikan och att det såg bra ut. Den här läkaren som jag haft både i januari och nu vid mina 2 återbesök sa att om det skulle återkomma så var jag välkommen att ringa henne ifall det inte var helt akut för då måste jag åka till Akutmottagningen, det kändes skönt å veta att jag kan ta kontakt med henne som jag har bra förtroende för och som känner till mina tidigare besvär.

Sol och kvitter[5]doctor-smiley-emoticon

 

Efter läkarbesöket igår så besökte Tony och jag en Second-Hand affär i Karlskrona innan vi begav oss vidare hemåt. Vi körde inom Bräkne Hoby på hemvägen. Där blev det lite shoppat på Karlssons varuhus, sedan begav vi oss vidare till Karlshamn. Jag handlade lite på Glitter, men blev lite besviken när jag kom hem med sakerna. Jag hade köpt 2 ringar och märkte här hemma att den ena var lite för stor (får hoppas att jag kan byta den), sen den andra ringen jag köpte var en med strass-stenar och där märkte jag att den ena stenen ser ut som att den skall lossna, den verkar sitta fast, men sitter längre ut än dom andra så det ser inte bra ut (skall försöka byta den också). Får väl bli en runda till Karlshamn ikväll, jag hoppas ju att det går att byta dessa eftersom det var nedsatt pris (men det var det ju på alla smycken) och då tycker jag inte att det kan räknas som rea-varor (för dom byter ju inte rea-varor).

CAIJKL8P[3]

Idag när jag vaknade så kändes det som att klockan skulle vara mycket, så jag blev så paff när jag kollade och den bara var åtta, så en ganska tidig morgon blev det idag också. Jag låg visserligen kvar i över en timme i sängen, kollade lite på Facebook m.m. innan jag gick upp. Sen var det upp å göra kaffe och äta frukost.manger07h

Nu skall jag ta hand om disken från igår och rensa lite annat här. WashingDishesvacuuming

happy-spring-smiley-emoticonhappy-bunny-smiley-emoticonhip05[1]


Önskar Er alla en jättefin dag.
bwct4rl4_thumb[1]cartoon honeybee 1

filnamn-a7456077b25ff561b993d119764781294f9cff8ff058e

Ta väl hand om Er och varandra.cloud-nine-smiley-emoticon

glitterfy9150856T342D36_thumb_thumb         ha_en_fin_dag_apa_54b10563e087c352672cef27

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar