torsdag 21 oktober 2010

Vaccinerad och förkyld!

629229oufazys4m9 bladlinje 
I tisdags så var jag in till Vårdcentralen för att ta mitt PK-prov och de andra proverna som skall skickas till Lund, sen blev jag också vaccinerad. Årets vaccin skyddar mot svininfluensa och Perth-influensan (den vanliga säsongsinfluensan), därutöver fick jag också en vaccination mot lunginflammation (pneumokockvaccination), lika bra att ta detta vaccin också eftersom jag har min lungsjukdom (CTEPH). Igår så blev jag förkyld och idag tycker jag att det har varit värre med förkylningen, vet inte om det kan vara av vaccinet som jag har blivit förkyld eller om jag hade blivit det ändå. Idag har jag mest sovit, jag hade tänkt uträtta en hel del sysslor idag, men jag får se om jag orkar ta itu med en del av dessa i alla fall.

92064280  11851156783519re

Nu till en historia som fick ett lyckligt slut. I söndags kväll så fanns det en liten kattunge här ute på vår tomt och när Tony var ute för att slänga sopor så följde den efter honom in. Jag tänkte att kanske det var någon som släppt en sommarkatt här, men nu har den kommit hem till sina rättmätiga ägare som hade varit oroliga för vad som hade hänt deras lilla kattunge. En grannfamilj hade varit ute och promenerat med sitt lilla barn i barnvagnen och kattungen hade troligtvis följt efter dom, men någonstans längs vägen så försvann den, och tydligen hittade den inte hem utan den sökte sig in här hos oss. Tony skrev på Facebook häromdagen att vi hade hittat en kattunge, och igår så kom vår granne för att hämta den, så nu finns den hemma i sitt rätta hem igen, skönt när det löser sig så här.

127800067918d5714e 

fj_rilar_50532810

49742 2521073khd7nhrgfz Nilla492853uc5r8r86ty

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar