tisdag 13 april 2021

Tisdag med fixande av köksbord och väntan på våren!

2a3a54b6Hejsan kära läsare! 328222uy7u9epddr

Hoppas att ni har det bra. Snart kommer värmen sägs det så om vi har tur blir det vackert väder i helgen.

lch8m8wj_1_thumb2[4]lch8m8wj_1_thumb2[6]

Jag hoppades att den här veckan skulle bli bättre än förra veckan då jag hade skitont varje dag, men det verkar inte alls hoppfullt. Igår hade jag jätteont när jag vaknade men tvingade mig upp och sätta igång med en del sysslor. När Tony kom hem från arbetet tog vi en fika och sedan körde vi till Bromölla för att handla lite. Först var jag på en utemarknad där dom säljer blommor och kollade lite, men det blev inget köp. Därefter körde vi till Lidl för att handla och sedan var Tony inom på Maxi och handlade några saker där. Vi var också inom i en secondhand butik och där hittade jag en glittrig tröja som jag tror att Alva kan ha och sedan köpte jag en liten vit porslinsfigur. När vi kom hem tog vi det ganska lugnt och sedan åt vi vår middag som blev färdiggrillad kyckling med ris och sallad. Under tiden som vi åt vår middag kollade vi på sista avsnittet av Jägarna och sedan var det dags att se den allsvenska fotbollsmatchen mellan AIK och Degerfors. Jag hade hoppats på en vinst för Degerfors men det blev AIK som vann matchen med 2-0.

lch8m8wj_1_thumb2lch8m8wj_1_thumb4

Idag var smärtorna ännu värre än igår så jag har inte ens orkat fixa någon frukost till mig men när Tony kom hem så hade han färska frallor med sig så då blev det lite fika. Idag har vi tänkt att sätta igång med att fixa vårt gamla köksbord. Vi tycker om köksbordet vi har så vi vill inte köpa något nytt utan i stället renovera det här gamla furubordet som vi tycker är väldigt praktiskt eftersom det har en låda under bordsskivan. Jag skall försöka hjälpa till med att slipa lite på bordet som sedan skall målas vitt och sedan behöver vi få tag i några bra stolar som kan passa bra till bordet.

1432012295

Önskar Er alla en fortsatt fin tisdag!safe_image_003[3]

Ta väl hand om Er och varandra!64542_1

3254035mc2be5qx86[4]

CpABBhd




Hug12[3][4][3]
glitteryourway-b4ac61ef4224beeb758d83be5ec5b70b6d356b981d9[3]

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar