onsdag 1 juli 2020

Mindre ångest utan alkohol!

IMG_20200701_202221Godkväll kära läsare! maincouleur.gif Agrandir l'image de le-coin-de-verdure-d-andrea.centerblog.net

Nu var det längesedan jag bloggade, men nu är jag här igen. Jag hade ju egentligen tänkt att jag skulle fått till ett blogginlägg per dag men så har det verkligen inte blivit.

Idag firar jag att jag har varit utan alkoholhaltiga drycker i 6 månader. Vid nyår bestämde jag mig för att göra en livsstilsförändring och jag slutade dricka alkohol för att se om mina smärtor skulle bli mindre. Jag har i stort sett lika mycket smärtor nu som tidigare men mina fötter är i alla fall mindre svullna och jag har fått lättare att röra mig. Jag fick nästan alltid ångest efter att druckit och jag sov inte alls bra så jag tänkte att det kanske skulle bli bättre med sömnen om jag slutade med alkoholen. Sömnen är fortfarande inte bra men nu slipper jag i alla fall ångesten och jag mår mycket bättre psykiskt. Jag har gått ner en del i vikt efter att jag slutade med alkohol och det mår jag naturligtvis också bättre av så nu är det bara att fortsätta på den nyktra vägen. Det var någon som frågade om jag tyckte att det varit svårt att sluta dricka alkohol men jag tycker inte alls att det var svårt eftersom jag kände mig väldigt motiverad att göra denna livsstilsförändring!

ae4963a2.pngbNillacanvas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar