tisdag 10 mars 2020

Sjukhusbesök och besök av sonen med familj!

111x[5]Jag tittar in med ett litet blogginlägg ikväll.

I mitt förra blogginlägg skrev jag ju att jag skulle iväg och ta en del blodprover. Jag var på Vårdcentralen och tog ett PK-prov samt proverna som skickades till Hjärtmottagningen på Universitetssjukhuset i Lund. Mitt PK-prov (INR-värdet) låg på en bra nivå men däremot så fick jag reda på att mitt blodvärde var för lågt så nu väntar jag på att få höra från min läkare på Thorax i Karlshamn. Jag har ju haft mycket näsblod på senaste tiden och jag har varit otroligt trött så det var ju precis som jag hade förväntat mig vad det gällde blodvärdet.

         18_20150412001102

Igår var jag på Öron- näsa- halsmottagningen på Blekingesjukhuset. Där fick jag först genomgå ett hörseltest och sedan träffa läkaren som kollade mina öron. Hålen på trumhinnorna var fortfarande kvar och han sa att det var bättre med hålen än att hålen läker eftersom det då bildas vätska bakom trumhinnorna och då blir hörseln ännu sämre. Jag fick också reda på att min hörsel är en ganska nedsatt och att utprovning av en hörapparat skulle vara bra.

         18_20150412001102

När vi var klara på sjukhuset handlade vi en del på Lidl och Netto innan vi begav oss hemåt. Vi hade ju kört iväg tidigt igår morse och inte ätit någon frukost så när vi kom hem blev det en sen frukost med färska frallor. När vi hade ätit städade vi undan en del här och efter det var jag otroligt trött igen så det var dags för mig att vila lite. När jag hade vilat klart kom Christian med familj på besök och det var dags för middag.

20200309_21061620200309_210505  

Jag har sovit ganska bra i natt men har ändå varit otroligt trött och inte alls mått bra idag. Antagligen beror tröttheten på det låga blodvärdet men jag tror ju också att det beror en del på att det var en intensiv dag igår.

         18_20150412001102

Nu skall vi strax äta vår middag som ikväll blir köttgryta med ris och grönsaker, sedan blir det en del TV-tittande. Det är ju finalvecka i Farmen så det är ju väldigt spännande och det vill vi ju inte missa. Eftersom det är tisdag så sänds ju även Brottsjournalen på TV 4 och det programmet kollar vi alltid på. Jag tycker att det är så tråkigt att Leif GW Persson skall sluta med Brottsjournalen och då verkar det tyvärr som att programmet läggs ner.

0_ba646_c1fdc2a3_orig[4]unnamedpioppo[11]

Önskar alla läsare en fin tisdagskväll!

Ta väl hand om Er och varandra!

631aaNamnlöss[14]

e6211141glitterfy9150856T342D36_thumb[4][2][2][7][3]

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar