onsdag 20 november 2019

Födelsedagsfirande, Brottsjournalen, Kockarnas kamp och ny TV.

181cc01dc5cb
Igår hade jag en ganska bra dag och orkade fixa lite här hemma medan Tony fortsatte med renoveringen. Det kändes verkligen så skönt att jag kunde fixa lite saker och sedan åka upp till Kyrkhult på kvällen för att fira vår svärson Christer som fyllde 36 år i måndags. birthday_cake_by_ChibivillecuteChristian, Amanda och Calle kom också dit för födelsedagsfirande. Vi beställde pizza som Tony och Anette var nere i byn och hämtade. pizzaDet blev inte jättesent men vi fick i alla fall några timmars trevlig samvaro. När Tony och jag kom hem tittade vi på “Brottsjournalen” och finalen av “Kockarnas kamp”. Det är nog första gången jag har följt “Kockarnas kamp” under en längre tid, men jag fick ganska tidigt en känsla av att Sebastian Gibrand skulle vinna tävlingen så därför har det känts extra roligt att titta på detta program. happyNu fick jag rätt om vinnaren också så det kändes ju bra. När vi tittade på dessa program kollade vi på den lilla TV:n som jag har vid sängen. Det är så bra att titta på den eftersom jag har en cromecast kopplad till denna TV och jag använder min telefon som fjärrkontroll. Igår var det extra bra att vi hade denna TV eftersom vår “stora” TV hade lagt av för några dagar sedan. Den började helt plötsligt med något “blinkande” och det gick inte alls att kolla på den. Det tråkiga och ganska typiska var att garantin precis gått ut när den började krångla. Vi skall kolla om det går att fixa den, men det brukar ju oftast bli dyrare än att köpa en ny TV. 1f4fa[11]Idag bestämde vi oss i alla fall för att köpa en ny TV som jag hade hittat i reklambladet från Maxi. Denna såldes till ett ganska mycket nedsatt pris så Tony körde iväg och köpte den!

94442580_large_jss_peppat_ric_rac_red_dark[4]

Den här veckan har jag inte haft några inbokade läkarbesök eller dylikt och det känns verkligen så härligt att få lite tid hemma utan något vi måste fara iväg på. På måndag har jag ett besök bokat hos tandhygienisten men jag måste nog avboka detta eftersom inte kan ta något PK-prov för långt innan besöket hos tandhygienisten. Jag skulle ju kunna ta PK-provet tidigt på måndag men om värdet då är för högt så vill ju inte tandhygienisten göra någon behandling så jag ringde till Folktandvården idag för att kolla hur jag skall göra. Det finns tyvärr ingen att prata med på Folktandvården den här veckan eftersom dom är på utbildning så det lutar nog åt att jag måste avboka besöket där.

Nu skall vi titta färdigt på “Efter fem” och sedan är det dags för kvällens middag.8852ccc33587e7d2c4446f401c9f05c9

Önskar alla läsare en jättefin kväll!

34d79220
8af9958filiz44cgg2b




glitterfy7112422T996B81[5]

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar