torsdag 15 juni 2017

Provtagning, avtackning m.m

20170614_202936
Så blev det en tur in till Vårdcentralen i Sölvesborg igår för att ta mitt PK-prov. Jag trodde att personalen på lab. skulle analysera provet och ringa in resultatet till
AK-mottagningen på Blekingesjukhuset i Karlshamn eftersom jag redan skulle tagit provet i måndags. Jag fick alltså inte reda på vad provet visade, får ju hoppas att värdet ligger bra. Anthony som tog provet sa att det skulle skickas in så jag får väl hoppas på att det är okej då. Han tyckte att jag skulle prata med personalen på
AK-mottagningen för att höra om det är okej att ta provet i fingret varje gång (alltså kapillärt). Jag får väl ta upp det med dom igen eftersom jag är så svårstucken. Igår fick Anthony sticka mig på 2 ställen i vänsterarmen och hittade ändå inget kärl, så det borde ju va bättre att ta provet kapillärt varje gång. Jag är ju extremt svårstucken å har bara 1 bra ställe i vänsterarmen att sticka på, högerarmen är helt värdelös.11z Det kanske inte visar lika bra värde i fingret (kapillärt) men om man tar det där varje gång så borde det ju inte vara nåt problem.
               1RDMnJMI_36QRUoqZ4U2yuT0jxY@500x192
När jag var klar på Vårdcentralen så gick jag ut å satte mig i solen utanför d000 där jag satt tills Tony hämtade mig när han slutat jobbet. Vi körde sen ner till stan och Tony handlade lite öl & vin på Systembolaget å så handlade han en del på ICA-Supermarket
också innan vi körde hemåt. Auto På hemvägen stannade vi hos grannen i Hålabäck, där vi handlade lite jordgubbar i hans “gårdsbutik”. 1f353 (3) 51857

Tony körde sen ner till Norje för avtackning på tidigare arbetsplatsen vid Norje-Ysane Hembygdsförening.
När han kom hem så åt jag lite kvällsmat Bowleat-lupine-emoticonoch sen slappade vi fram tills det var dags att lägga sig.
20170614_220139
Idag skall jag försöka fixa lite här hemma, har en del tvätt som jag behöver ta hand om, sen vill jag gå ut å njuta av solen SunIsland with a palm treeoch jag skall vattna mina uteblommor. Ikväll blir det väl troligtvis till att klippa gräset och fixa lite annat ute. Jag har bl.a några plantor som jag behöver plantera om i större krukor och några fröer som är hög tid att så. 1f33a (3)1f338 (3)
                                             4b8ddad7
Önskar alla läsare en jättefin sommardag!
Kram 1sun3_94856485
Nilla 04fd30263e192c51a8d9b992b

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar