onsdag 19 oktober 2016

Inte stor i truten i alla fall!

14656429_1777879709093181_7923904953947875296_n

Igår var jag ju hos “min” tandhygienist som gjorde en undersökning av mina tänder, hon tog lite röntgenbilder och kollade allt noga, även tandläkaren var inom och kollade lite i min “lilla mun”. Dom kunde inte direkt se några hål, men tandköttet var lite irriterat så jag fick köpa en bakteriedödande gel som jag skall borsta med i 14 dagar.
20161019_165837b

Jag började borsta med denna gel igår kväll och jag tyckte faktiskt att det kändes bättre redan i morse, så nu hoppas jag på att detta hjälper och att det ömma i tänderna/tandköttet skall försvinna. 6bddfdfNi undrar kanske vad jag menade med rubriken, men tandhygienisten sa som hon sagt tidigare, att jag har en ganska liten mun ZJ7DL6qNLWc så nu kan jag verkligen säga att jag inte är stor i truten i alla fall, hahaha 8ey35oyHGJQJag fick en ny tid om ca 1 månad, då dom skall göra en ny kontroll och ta tandsten.

 6BcaKjqT8
När jag var klar på Folktandvården så körde Tony och jag iväg till Kristianstad för att handla lite, vi kollade lite på Erikshjälpen, men där blev det inte mycket handlat. Jag tycker numera att jag aldrig hittar något kul i Second Hand affärerna. Vi körde sen vidare till Maxi. Tony köpte sig ett par nya jeans och jag köpte fler par av de strumpor som jag köpt tidigare, utöver detta så handlade vi lite matvaror så nu behöver vi inte handla mer mat denna veckan. På hemvägen stannade vi vid Slottets Pizzeria i Sölvesborg och köpte pizzor med oss hem. Tyvärr så orkade jag inte äta knappt nåt av min pizza innan jag kände mig mätt, detta trots att jag inte ätit mer än frukost under dagen.
Vintage-Printable-Maple-Leaves-2-GraphicsFairy6141c73fe525f200327c3270c1c7b624
Igår kväll hade jag tänkt att jag skulle titta på Svenska Hollywoofruar, men orkade inte se det igår, så jag tittade på gårdagens avsnitt i morse medan jag åt frukost.

Svenska h2
landscape_s10
Igår fick jag också kallelsen till mitt “årliga besök” på Thorax vid Blekingesjukhuset i Karlshamn. Det är ju ca 2 veckor fram tills besöket hos “min” läkare där, men veckan innnan skall jag ta en massa prover. Känns tryggt och bra att jag har samma läkare som jag haft i 6 år nu, en läkare som jag har förtroende för och han känner mig väl, han har ju varit med ända sen jag fick min diagnos CTEPH. Det var faktiskt han som skrev remissen till Lund 2010. Han var ju också  läkare på Övervakningsavdelningen när jag flyttades till Blekingesjukhuset i Karlshamn, det var efter operationen på Karolinska sjukhuset som krävde intensivvård där och efter intensivvården i Karlskrona.
z4ba9399f9ddb0gggggggggggggggg_thumb[6]_thumb[2]0_10e27a_542ec7c_XL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar