tisdag 28 juni 2016

Grattis Island och Lars Lagerbäck!

IMG_2039Stort Grattis till Island för Er fina insats igår i Fotbolls-EM Soccer ball Thumbs upJag låg i sängen och mådde inte alls bra, men kunde inte sluta följa matchen och sen när matchen var slut så var det inte lätt att "varva ner" efter detta, men det gör ingenting alls Winking smileNär jag väl somnade så sov jag  gott hela natten. 416930881[8]Segern igår för Island  fick mig att tänka tillbaka på när Danmark kämpade sig fram under Fotbolls-EM 1992 som gick av stapeln här i Sverige. www_messentools_com-sports-big-09_146714424Danmark gjorde då det som ingen trodde dom skulle klara, dom blev Europamästare i fotboll 1992. Nu hoppas jag på att Island gör om denna bragd Soccer ball Jag vill också gratulera den underbara mannen Lars Lagerbäck (förbundskapten i Island) till vinsten.

soccerball-480

Under 2003 var både jag och min man engagerade i Sölvesborgs Handikappidrottsförening.Clip art Graphic of a Gold Law Enforcement Police Badge Cartoon Character
Jag var aktiv handikappidrottare inom Boccia och min man var ordförande i föreningen. Under samma år så var vi förtroendevalda i Blekinge Handikappidrottsförbund, min man som ordförande och jag som sekreterare. Nu tänker ni nog vad har detta med Fotbolls-EM att göra och egentligen har det inte det. Då fick vi i alla fall möjligheten att följa med ett fotbollslag för handikappade när dom skulle spela en turnering som Fässbergs IF anordnade, där träffade vi Lars Lagerbäck och Tommy Söderberg som då var ansvariga för Sveriges A-lagstrupp. Jag kommer inte ihåg om dom var där för att förätta
prisutdelning, men jag tror att det var så. Dom ställde i alla fall upp och skrev autografer till en hel del av våra spelare.

Krambear1a  7284f58d187439b3eab0cb10cfa7f3f8

NillaIceland-Flag-Map

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar