måndag 28 september 2015

Saknar min fina vän Saara

8f7b88b945cc4fca2a8f58a0aa4adff4[3]Blev helt chockerad i förmiddags när jag satt och kollade på Facebook. Min fina vän Saara Naumanen hade somnat in på natten till idag. Saara var född med samma sjukdom som jag (Klippel Trenaunay syndrom) och det var genom detta vi blev vänner på Facebook. Saara var en fantastisk kämpe som tänkte så mycket på andra och hon skrev senast till mig när jag låg inlagd på sjukhuset nu i september.

733875_554869244544835_14199330_n

Så liten plats en människa tar på jorden.
Mindre än ett träd i skogen.
Så stort tomrum hon lämnar efter sig.
En hel värld kan inte fylla det.
Så litet en människas hjärta är.
Inte större än en fågel.
Rymmer ändå hela världen
och tomma rymder större än hela världen
ändlösa tomma rymdskogar av tystnad sång.

Okänd författare

Vila i frid fina Saara Rött hjärta

1221043_mega
Nilla

1 kommentar:

  1. Jag såg det på facebook och beklagar sorgen. Förstår att det känns sorgligt och att saknaden kommer att bli stor. Vilken fin vers du satt in, man blir rörd

    Stor varm kram till dig

    Malin

    SvaraRadera