måndag 27 oktober 2014

Oktober 2014

hejsanpensel[5]höst

Ja, nu skall jag försöka uppdatera lite om vad som hänt här i oktober så att jag kommer i fatt med mitt bloggande, hoppas sen att jag får "ändan ur vagnen" med lite bloggande dag för dag.

Erling fortsatte med grävningsarbetet som blev klart den 6 oktober. Det blev jättebra med alltihop, och det är så skönt att vi utöver avloppet också fick röjt undan en del träd och buskar samt fick dräneringen gjord också. Vi har redan märkt att det blivit ett helt annat inomhusklimat i källaren.
   

              landskap

Tisdagen den 21 oktober var Elofssons VVS AB klara med installationen av den nya pannan och det nya värmesystemet (detta jobb tog 2½ dagar). Nu har vi jämn värme här och vi slipper arbetet med att skaffa ved och att elda Ler

 

           luft1780719_10152407266011129_484097079187259678_n

Den 21 oktober hade jag tid hos min läkare på Thorax/Kardiologmottagningen vid Blekingesjukhuset i Karlshamn. Jag hade tagit en hel del prover veckan innan läkarbesöket, jag fick nu reda på att proverna var bra och att jag skall fortsätta med mina mediciner som jag har i dagsläget. Han sa också att jag kommer ju inte att bli bättre (men det visste jag nog redan), men att min sjukdom (kronisk lungemboli med hjärtsvikt) ger mig dom andningsbesvär som jag har och med dessa kommer tröttheten som följd. Förhoppningsvis skall mina värden ligga kvar på den nivå som det är idag och inte bli sämre... Han tyckte också att jag såg "pigg ut" och det är jag ju också efter omständigheterna som råder.... Jag fick också ordnat med lite receptförnyelser och det blev ett besök på Sjukhusapoteket innan vi begav oss hemåt.

dosett 28-02-2013

 

Att leva med en kronisk sjukdom! Sjukdomen är inte livet - Livet är vad jag och sjukdomen gör det till!!

lungs1liten_1_119480435


I torsdags den 23 oktober var det så dags för mitt läkarbesök (angående mina kärlförändringar, p.g.a min medfödda sjukdom - Klippel-Trenaunay-Weber Syndrom) på kirurgmottagningen vid Blekingesjukhuset i Karlshamn, det var detta läkarbesök som jag har väntat på sedan i maj månad. Jag hade inte så stora förväntningar om detta läkarbesök, men det gick jättebra och jag fick träffa en mycket trevlig och förstående läkare Han är plastikkirurg och har jobbat en del i på UMAS i Malmö, han kände till en del av mina tidigare läkare där och kommer nu att kolla vad det finns för möjligheter till behandling för mina svullna kärl, han har också kontakt med min hjärtläkare i Karlshamn och kommer att kolla upp hur det skulle bli om jag eventuellt behöver narkos vid eventuella kirurgiska ingrepp. Känns skönt att allt gick så bra, och som han uttryckte det "nu är bollen i rullning".

orvos1       nalleplaster


Idag fick jag telefonsamtal från "min" sköterska på Lungmottagningen vid Blekingesjukhuset. Jag pratade med henne om min syrgasapparat som jag har här hemma och skall testa i natt att sova med syrgas för att se om min sömn blir lite bättre. Hon sa att det kan hjälpa om jag tar lite syrgas på natten och nu hoppas jag att detta kan hjälpa mig. Vi skall sedan talas vid innan jul för att se om jag behöver ha kvar mina syrgasapparater och kanske göra en uppföljning med ett läkarbesök på Lungmottagningen.

10628617_4364381925134_6381828214129674836_n

Nu vill jag önska alla

vänner och bloggläsare

En God Natt
Rött hjärta

2013422213029687855374_sbig


Nilla   atack_51692589ddf2b3261249a063    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar