torsdag 16 maj 2013

Farligt att diska?

LostFile_JPG_95620912Ja, det kan man ju tro i alla fall, igår när jag stod och diskade så bara fick jag djävulskt ont i ryggen, utan att ha känt något innan så det fick jag starka smärtor i ryggslutet, har nog fått diskbråck, haha. Jag har ju tidigare haft ont av ischias, men då brukar värken stråla ner i benet, men nu gör det “bara” ont i svanken. Direkt när jag fick smärtorna igår så tog jag smärtstillande och klarade mig hyfsat utan att ha allt för ont, men när jag vaknade i morse så hade jag ännu mera ont än igår så jag har stoppat i mig en del smärtstillande idag också.

              Blomma33434

Igår kväll så fick jag en idé, jag tänkte gå igenom mina gamla skrivbordslådor. Jag hade ju ett skrivbord här i vardagsrumment tidigare, men när jag fick ombyggt här för handikapptoalett så blev det för liten plats att ha det kvar på nedanvåningen. Tony hade burit upp hurtsarna medans jag var inlagd på sjukhuset och där har dom sedan stått utan att jag har orkat gå igenom lådorna, men igår kväll så var det dags för lite rensning tyckte jag. Jag har nu gått igenom alla lådorna, jag har slängt en del redan, men det finns mycket mer att sortera. Idag har jag fortsatt med detta projekt som nog kommer att ta sin lilla tid, men förhoppningsvis så blir det bra när det är klart.

Egentligen är det alldeles för vackert väder för att sitta inne och hålla på med sånt här, men jag kände verkligen att detta var nödvändigt, så  att jag kan hitta i mina saker igen. Förhoppningsvis så blir det vackert väder även i helgen och då tänker jag sola lite i alla fall.

blomma_1188032015_49885

Hittade en liten söt vårdikt som jag delar med mig här och sedan önskar jag Er alla en fortsatt fin och solig dag.
VårvisaForår

Våren är kommen. På sina kransar
ängarna binda. Himmeln är blå.
Pilträden bära guldgula fransar,
tufvorna vagga ljusalfer små.

Bäckarna brusa,
vindarna susa,
böljorna glittra,
fåglarna kvittra.

Sippan i lunden nigande står.
Högt upp i luften lärkorna sjunga:
Nu är det vår,
hurra, hurra!

Våren är kommen. På sina kransar
ängarna binda. Himmeln är blå.
Pilträden bär guldgula fransar,
tufvorna vagga ljusalfer små.

_0SJ3

Kram12-05-05_201500702_201509682

Nilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar