måndag 14 mars 2011

Bilar, bilar, bilar….

 blogging_87243511 129878739534 date-flowers

Här får ni en liten blogg om vad jag och familjen har hållit på med de senaste dagarna.

WB-mus2 
Natten mellan onsdag och torsdag sov Tony och jag över i Christians lägenhet och på morgonen överraskade vi Anette på hennes födelsedag, det blev lite sång på morgonkvisten, sedan drack vi lite kaffe hos Anette och Christer innan det var jobbdags för en del av familjen.

På eftermiddagen i torsdags körde Tony, jag och Christian till Kristianstad, vi var inne en snabb runda på Kupan, där hittade jag ett fint vitt Höganäskrus, Christian köpte ett par skor, jag köpte ett par shorts till honom också, utöver det så hittade jag 2 ganska fina halsband, efter det bar det iväg till Biltema, där köpte Christian lite delar till 760:n, när vi var klara på Biltema så blev det ett besök på ONOFF, där hittade Tony och jag
2 datorer som vi bestämde oss för att köpa, men tyvärr så fanns dom inte hemma utan det fick bli en runda ner till Kristianstad även på fredagen för att hämta datorerna.
my-computer-club

Christian har mekat med bilen både i fredags och i lördags, tyvärr så har det strulat en hel del och igår var vi tvungna att än en gång köra till Biltema. Ikväll skall Tony hjälpa Christian en del med bilen eftersom den fortfarande inte är körklar, hoppas nu det lyckas dom att få igång bilen så att han kan ombesiktiga den, han behöver ju verkligen ha en bil att köra med. Det har varit struligt länge nu med den här bilen, så nu håller jag tummarna för att det till slut skall bli bra alltihop. Tony behöver ju också lite tid att se över vår bil, eftersom den också skall besiktigas innan den siste den här månaden.

115242828_1

Idag har jag tagit det ganska lugnt ännu så länge, men tänkte ta mig i kragen å sätta igång med lite städning och tvätt.

cleaning_lady_136861465 aeg-vaskemaskine-ln89680a3_135256966

Nu hoppas jag att vi snart får lite vårväder här också. Enligt meteorologen som just pratade på lokalradion så skall det bli ganska kalla nätter, men sol och plusgrader på dagarna framöver i veckan.

1234343434         feng-shui-1_46332005

  bildCAAUZYI8
Wandern_Schwarzwald_Odenwald_Nibelungenland_%DCberwald_Bergstrasse
magiacoelhos%20(6)

Nu klämmer vi i och sjunger in våren!

BVV7400

blo79Ja, se det töar, ja se det töar.
Det var väl roligt, hurra!
Nu kommer våren, nu kommer våren!
Som vi har önskat, hurra!
Då tar vi cyklarna fram och vantarna av
och sen cyklar vi i gruset, hej vad det ska gå!

cykeltjej xrirpen_thumb

fras35

Nillasafe_image.php wave_smiley18

1 kommentar:

  1. Tittar in för att se hur du har det, hoppas din helg blir varm och solig. Kram // Hjördis

    SvaraRadera