tisdag 22 maj 2018

Så är jag på sjukhuset igen!

435029image0011Hejsan alla läsare! 13_20170622185937801fa8845af7

Nu är jag inlagd igen! Jag skrev ju här i torsdags förra veckan att jag var hemma efter operationen på Akademiska sjukhuset i Uppsala men tyvärr så fick jag inte vara hemma så länge innan det blev dags för en ny sjukhusvistelse för min del.

I fredags kom min syster Britt-Marie och hennes man Sven hem till oss. Britt-Marie hade gjort god middag som hon ville överraska oss med och jag fick även en jättefin uteblomma som jag inte kommer ihåg namnet på nu. Jag får lägga in en bild på den här i bloggen en annan gång. I fredags var jag i alla fall igång mer än på torsdagen och jag tyckte att mina ischiassmärtor hade minskat betydligt. Det var bara lite grann på förmiddagen som jag behövde använda rollatorn för att ta mig fram inomhus och allt kändes positivt, men när jag vaknade i lördags morse var det annorlunda.

Ischiassmärtorna var inte allt för jävliga men fanns trots allt där, det var däremot det vänstra låret där läkarna gjort “insticket” vid operationen som var problemet. Det var jättesvullet och det hade ökat i omkrets samt att det var ett väldigt stort parti med blåmärke, låret var hårt och spänt. Tony ringde upp till läkaren som hade opererat mig och beskrev det hela och han tyckte att jag skulle åka in till akuten för att få det uppkollat ifall det hade blivit någon inre blödning. Vi ringde 1177 som sade att vi skulle åka in till akuten på Centralsjukhuset i Kristianstad. När vi kom dit kl. 12:30 så trodde jag att det skulle gå ganska snabbt eftersom det var inga personer som väntade i väntrummet. Jag kom också snabbt in för en första bedömning och sjuksköterskan som tog emot mig sade att jag fick förtur eftersom det gällde en blödning, men efter detta gick det verkligen inte snabbt. Det togs prover och det sattes en nål men sedan dröjde det ända fram till klockan 18:30 innan jag fick genomgå en röntgen och efter det blev det ytterligare väntan. Inte förrän klockan var 22:30 fick jag något besked om vad som skulle hända. Då fick jag i alla fall veta att dom inte kunde se någon inre blödning men att dom ville lägga in mig i alla fall. Vi var ju också helt uthungrade efter all denna väntan men då vid ca kl. 22:30 fick jag i alla fall en macka och en kopp kaffe. Min man hade någon timme innan fått en macka och kaffe. När allt var klart och bestämt att jag skulle läggas in körde min man hem och jag kom till en kirurgisk akutavdelning där jag fick en ordentlig säng att sova i.

Ja, jag har så mycket jag skulle kunna skriva om vad det gäller denna sjukhusvistelse, tyvärr mycket negativt och en sak som hände kommer jag troligtvis att anmäla till IVO eftersom det gäller en av mina livsuppehållande mediciner.

Det skulle bli en hel roman om jag skulle beskriva allt här i bloggen men jag har skrivit lite dag för dag på min Facebookprofil så jag tycker det får räcka.

Igår engagerade sig kärlkirurgerna i min sjukdom och jag fick genomgå en ny röntgenundersökning. Denna visade att det inte fanns några inre blödningar och att blodflödet vid “stenten” var bra så idag var det tänkt att jag skulle blivit utskriven.

När det var klart idag för mig att åka hem så kom läkaren in till mig för att tala om att blodproverna dom tagit på morgonen hade visat ett lägre blodvärde (HB) än vid förra provtagningen så därför ville dom att jag skulle stanna ytterligare en dag och att det skulle göras några undersökningar som kanske kan visa varför mitt blodvärde sjunker. Det gjordes en gastroskopiundersökning i eftermiddags som jag nu väntar svar på. Visst hade det varit skönt att fått kommit hem idag, men samtidigt är det lika bra att det kollas upp ordentligt nu när jag är inlagd. Det hade definitivt känts värre att komma hem och sen behöva åka in igen. Nu är det bara att avvakta och så får jag se vad läkarna säger i morgon.
  dyng2a.jpg_thumb2
Jag fick besök här ikväll av Christian, Amanda och lilla Calle. baby_1f476[11]Det var uppiggande med besök och lite bebismys med barnbarnet en liten stund. Red heart

Önskar alla läsare en God Natt!  1f63b

040555bf

Kram8f46cf3e
Nilla 

1 kommentar:

  1. Stackare, ja jag LIDER verkligen med dig. men som du säger,, hade varit värre att komma hem och bara fått vända. Hoppas de hittar varför ditt blodvärde sjunkit, så de kan rätta till det så fort som möjligt, så du får komma hem och njuta av sommaren vi har.
    Tänker på dig och håller tummarna.. // Kramar Annelie

    SvaraRadera