söndag 12 november 2017

Söndag i hemmets lugna vrå!

767d4d8a

God kväll alla läsare! version-667939554946f1ec6290df5ea969681f

Jag har inte bloggat sedan i onsdags så nu tänkte jag skriva ner lite om vad som hänt sedan dess.

I onsdags fick jag kalllelsen till den årliga hjärtkateteriseringen på Hjärtmottagningen vid Universitetssjukhuset i Lund. Jag blev lite överraskad eftersom jag läst i min journal att denna undersökning inte var planerad förrän efter årsskiftet, men samtidigt var det jättebra att den kom nu eftersom det blir en ny operation i Uppsala i början av nästa år och då kan det ju vara bra att ha gjort dessa undersökningar innan.

version-f06a8af7d82387298ffcb4b6642f2c46[21]autumncolorplz      autumncolorplz   version-f06a8af7d82387298ffcb4b6642f2c46

Jag skrev ju i mitt förra blogginlägg att jag var inne på Vårdcentralen i onsdags, detta för att ta mitt PK-prov blodprovoch få influensavaccinet. animated-syringe-and-needle-image-0008
Svaret på mitt PK-prov fick jag med posten i torsdags och värdet låg nu på en bra nivå så jag kunde sluta med Fragminsprutorna.

20171112_190534Det blev en hel del sprutor som jag fick ta även denna gång!

I torsdags var jag lite frusen och kände mig inte jättepigg, vet inte om det var lite biverkningar av influensavaccinet. Vid tretiden i torsdags körde Tony iväg till Returbilen i Kristianstad där Christian och han skulle hämta några delar till Svens bil. Anette kom hit å lämnade Alva som skulle sova över här eftersom Christer skulle iväg på AW och Anette skulle jobba natt.

På natten till fredag hade jag djävulska smärtor i nacken så min sömn blev inte nåt vidare, men även om vi hade Alva här så kunde jag vila en hel del under fredagen och när Christer hade slutat jobba så hämtade han Alva.

De här smärtorna i nacken har varit väldigt jobbiga i flera dagar, men igår var det lite bättre så jag trodde att jag var på bättringsvägen men i natt har jag haft djävulskt ont igen så idag har jag fått stoppa i mig en hel del smärtstillande. Idag var Tony och jag inbjudna till dop men tyvärr så orkade jag inte åka iväg på detta. Det är min   systerdotters barn som idag har blivit döpt i Jämshögs kyrka.

Ikväll har jag och Tony spelat bingolotto och ätit rester av våra pizzor som vi köpte i fredags. Jag vann inget på min bingolott men Tony vann i alla fall en ny bingolott.

       63354036_11863354036_118

e4f66ff3
tack_162698982Vill önska alla läsare en fortsatt fin söndagskväll!  

graphics-hugs-177870Nilla smiling-face-with-heart-shaped-eyes_1f60d (2)

1 kommentar:

  1. Skönt att du kunde sluta med din sprutor.
    Har själv använt såna då jag är APC-resistent och jag fick lugnembolid när jag var gravid. Så idag går jag på Waran vilket jag är jätte glad för

    SvaraRadera