tisdag 10 oktober 2017

Bilköp och fotvårdsbehandling på G…

tumblr_ndgcbl2KZ91spu09vo1_1280Tillbaka igen1face-savouring-delicious-food_1f60b

Idag sålde jag min “gamla dator” så nu har vi sålt allt som vi hade ute på annons. Det var en dam här ikväll och hämtade den.

Vi har också sålt ett par bilar i helgen som gick. Tony sålde den gamla 740:n i lördags och han hade också en köpare på V70:n som vi körde med. Det var en kille här tidigare i veckan och kollade på V70:n och han hade då sagt att han ville köpa den så fort Tony hade något annat att köra med. I lördags kväll hade Tony hittat en nyare Volvo V70 i Gränum som han ville köpa så då var det bara att ringa killen för att tala om detta. Tony var uppe i Gränum i lördags kväll och gjorde köpet klart med vår nya bil och i söndags blev vi av med den gamla V70:n.

1f3831f3421f3411f3831f3421f3411f3831f3421f341

Igår var vi ute och åkte lite i vår nya bil. Vi körde en tur till Växjö för att handla lite och på hemvägen körde vi inom IKEA i Älmhult för att handla lite där också.

20171009_130030

I Växjö så blev det naturligtvis en runda på Mötesplats Dackekupan (Röda Korsets Second Hand Butik). Tony hittade ett par helt nya arbetsskor och jag handlade också lite grejer. Det blev också ett besök på Dackekupans café Kulinaren där vi åt den obligatoriska räkmackan, jag tog även en bit “drömtårta” och Tony tog en muffins till kaffet.

20171009_134832

Precis när vi körde in i Växjö igår så fick jag ett telefonsamtal från chefen för fotvården på Blekingesjukhuset i Karlshamn som kunde meddela mig att jag kunde få min medicinska fotvård nu på torsdag. Enligt vad hon sa så hade dom haft problem med tider men dessa problem var lösta nu. Jag tycker det är väldigt konstigt att dessa problem helt plötsligt var lösta efter att jag pratat med min hjärtläkare i fredags angående den uteblivna fotvårdsbehandlingen. Nu får jag i alla fall min medicinska fotvård på torsdag och sedan hoppas jag slippa såna här problem i fortsättningen.

0_1be50c_772a73aa_X5L0_1be50c_772a73aa_X5L0_1be50c_772a73aa_X5L

Idag har jag inte alls varit i form så det har blivit mycket vila. 26bdNu skall jag följa fotbollen på Sportradion. Det är ju VM-kval med match mellan Nederländerna och Sverige ikväll! 

0_1be526_843c1449_X5L

Önskar alla läsare en fortsatt fin tisdagskväll!

glitterfy9150856T342D36_thumb[2]  bitmoji150170197

1 kommentar:

  1. Vad härligt att ni fått sålt bort lite. Skönt att bli av med bilar också sen att kunna köpa en ny är ju inte alls dumt. Ja! tänk vad man kan dyka på hos second hand. Räckmackan ser fantastiskt god och fin ut

    Skönt att det är klart med din fotvård. Synd bara att du fått kämpa så för dina rättigheter. Härliga bilder och animeringa.

    Ha en skön torsdag
    kram från
    Malin

    SvaraRadera