lördag 10 juni 2017

Dagarna som gick…

Ever Clean-18319066_1344611058959490_6269725738670507054_o
I onsdags eftermiddag var Christian hemma här en stund efter att han slutat jobbet. Tony och han fixade lite i garaget och sen drack vi kaffe innan Christian körde hem. Han skulle skjutsa några kompisar till Sweden Rock Festival lite senare på
kvällen. 1f918Därefter var det middagsdags för mig och Tony. Tony stekte några biffar som vi åt med potatissallad och grönsallad. När jag ätit middag så orkade jag inte sitta uppe längre utan det blev sängläge för mig resten av kvällen. Jag hade så jäkla ont, benet och foten var jättesvullen. Jag tog en del smärtstillande och min insomningstablett så natten blev ganska hyfsad och jag fick sova en del i alla fall, men vaknade ändå med djävulska smärtor i torsdags. Jag fick ta en hel del smärtstillande igen (både inflammationshämmande och morfin) så att jag skulle orka åka iväg för att handla lite. Jag hade ju inte varit hemifrån på hela veckan så jag kände verkligen för att komma ut lite. 

Tyvärr så var min IBSmage inte heller okej, men jag tog några Imodium för att våga mig ut å handla. 6ae794e025c8a7521d45d284ae2c7c51Det är jobbigt annars när man behöver springa och leta toaletter hela tiden, visserligen blir det många toalettbesök ändå eftersom jag medicinerar med vätskedrivande. Jag tror att jag har ganska bra koll var toaletterna ligger i de flesta affärer som vi brukar handla i.
Vi var i alla fall ute på en “shoppingtur” i torsdags å det kändes så skönt att komma iväg lite. 1f44cFörst handlade vi lite på Lidl i Bromölla innan vi körde vidare mot Kristianstad där vi besökte ett par Second Hand affärer. Vi handlade lite på Rusta och Lidl i Kristianstad innan vi begav oss ut till Solhaga Garden där jag köpte en tomatplanta och den fina rosen som jag sett förra gången vi handlade där. Därefter körde vi hemåt och handlade lite matvaror på Maxi i Bromölla. När vi kom hem så blev det lite grillkorv till middag. pr_stkragar_1207285085_1340774pr_stkragar_1207285085_1340774
Igår kom Anette och Alva hit ganska tidigt på morgonen, så vi åt frukost tillsammans med dom. 1f35e2615kDärefter körde Anette hem, hon skulle hem och fixa lite innan det var dags för henne att jobba. Alva stannade här hos oss å vi var ute nästan hela dagen. På eftermiddagen lagade Tony mat (köttfärssås och spagetti). 1f37dChrister körde inom här när han slutat jobbet. Vi åt middag innan han och Alva körde hem till Kyrkhult.

Jag har haft så jäkla ont i nacken/skuldrorna nu några dagar och idag var det ännu värre när jag vaknade. Jag tog en inflammationshämmande tablett innan frukosten, men jag har fortfarande ganska ont så jag får se om jag behöver ta något morfin också, får tyvärr inte ta mer än 2 inflammationshämmande tabletter/dag så den andra tabletten får jag spara till natten. Jag fick ju blödande magsår för några år sedan av att jag tog för mycket inflammationshämmande medicin (det var i alla fall vad läkaren på sjukhuset sa). Egentligen ville han inte att jag skulle ta några inflammationshämmande mediciner alls, men jag har fått lov av andra läkare att fortsätta med dessa när jag ändå äter Omeprazol för magen. Det gäller att vara lite försiktig med dessa NSAID-preparat (inflammationshämmande mediciner) men det är den enda medicinen som hjälper på värken i min fot. pain-logo_57db99df2a6b22985564d3e1310318_10151366385251129_1133431557_n
Idag blir det nog en fortsatt lugn dag, skall försöka tvätta och plocka lite här hemma.
e3048357
Önskar alla läsare en jättefin lördag. 1f49d1f49d1f49d
_JPG_115367392[7]

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar