lördag 3 juni 2017

Dagarna som gick… Solhaga Garden i Kristianstad och bilreparationer m.m!

15085604_1031171290328213_4856719814[1]_thumb
I tisdags förmiddag så fixade Tony och jag lite här hemma på förmiddagen. På eftermiddagen körde vi in  till stan eftersom Tony skulle hjälpa en person med lite ärenden. Jag satt i bilen och väntade under tiden och när han var klar så körde vi vidare mot Kristianstad. Vi gick och kollade i ett par Second Hand affärer innan vi körde ut till Solhaga Garden. Det var mitt första besök i denna underbara butik (plantskola). Det fanns hur mycket som helst med blommor och annat till trädgården där. Jag kommer definitivt göra fler besök där i framtiden. Vi handlade några fröpåsar + 10 fina pelargoner. Bra pris var det också för de här pelargonerna, man fick 10 st för 169 kronor. Jag hittade också en jättefin rosenbuske som jag tänker köpa. Nu kommer jag inte ihåg namnet på rosen, men det får definitivt bli en tur dit snart igen för att köpa denna ros.
20170603_151800

Solhaga Garden är ett familjeföretag, grundat i Kristianstad 1939 med butiker i Kristianstad och Stockholm.
Kolla gärna deras hemsida här: https://solhagagarden.com/

När vi var klara där så körde vi hemåt och handlade lite i Bromölla. Jag var sugen på lax till middag och vi var inte säkra på om vi hade lax i frysen så Tony gick in på Netto där han handlade lax och såser till denna.  Väl hemkomna så plockade vi undan lite här hemma innan det var dags för middagen och efter middagen så blev det bara “slappande” för vår del.
Onsdagen var vi hemma hela dagen och fixade med en del.
a80d6fc06d9bdc011688ef5e5bb89b0a
I torsdags kom Britt-Marie och Sven hit så att Tony kunde fixa till de sista grejerna på Britt-Marie´s bil inför ombesiktningen. Vi blev som vanligt bjudna på middag och denna dag serverades kålpudding, potatis och sås.
70544_1000x1000
Igår hade jag liten “egentid” eftersom Tony skulle köra Åke. Jag fick inte så mycket gjort som det var tänkt utan jag satt mest vid datorn och  fixade en del med mina bilder.
När Tony hade lämnat Åke vid sitt hem så körde han ut till Extra i Mjällby där han handlade en del till middagsmaten å när han kom hem så fick han hjälpa mig med att färga håret innan det var dags att tillaga middagen. Tony panerade och stekte snitslar som vi åt med potatis och “skirat” smör.
3a3cf285
Idag började vi med att äta frukost å lösa Melodikrysset innan Tony gick ut för att fixa en del på V70:n. Han blev inte helt klar med bilen eftersom det behöver köpas in lite reservdelar innan den är klar för besiktning, sen får vi hoppas att den går igenom besiktningen. Blir den godkänd utan några större fel så säljer vi nog den vita 745:an och behåller V70:n i stället.

Jag har fixat en del här inne under tiden och när Tony var klar så hjälpte han mig att sätta några av mina Pelargoner. Jag har även lite fröer som skall sås, men vi kom inte riktigt överens om var vi skulle så dessa, så det får vänta nån dag till.

20170603_151827
Ikväll har Tony grillat några “grillskivor” som vi köpte tidigare i veckan. Jag fixade lite grönsallad under tiden. Vår middag ikväll blev alltså dessa “grillskivor” med pommes frites, bearnaisesås och grönsallad till.
20170603_195737
Nu ligger jag i sängen och skriver detta blogginlägg och lyssnar på radion. Det är ju just nu Sportextra med Champions Legaue-final mellan Juventus och Real Madrid. När fotbollen är slut så är det väl dags att försöka sova och sen får vi se vad morgondagen har att “bjuda på”. Jag hade tidigare tänkt mig att det skulle blivit en “loppisrunda” i morgon, men så blir det nog inte eftersom Tony har annat planerat.
Det hade annars varit kul att besöka en väns loppis i Bromölla, men det får nog bli en annan dag.
glitterfy9150856T342D36_thumb_thumb[2] Transparent_Teddy_Bear_with_Pink_Heart_PNG_Clipart-940x1191

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar