onsdag 14 juni 2017

Återbesök på Akademiska sjukhuset, sommarjobb & PK-prov!

roda_pioner_thumb[2] Jag har ju haft problem med värk i nacke och skuldra ett tag, men i måndags var jag tvungen att ge mig iväg tidigt eftersom det då var dags för återbesök på Akademiska sjukhuset i Uppsala där jag fick träffa en av “mina läkare”. När jag hade träffat läkaren på Kärlmottagningen så gick Tony och jag ner till entrén och satte oss. Vi försökte omboka taxin in till Bromma men det gick inte att göra så vi satt och väntade på sjukhuset i flera timmar. Tidigare hade vi tänkt att vi eventuellt skulle ta oss ner på stan och kolla lite, vi hade haft lite planer på att se Uppsala domkyrka, men jag hade fortfarande ont i nacken och huvudvärk av detta, så jag orkade faktiskt inte att engagera mig i något utan ville bara vänta in tiden så att vi kunde resa hem. Det blev ganska drygt men till slut så kom vår taxi som körde oss till Bromma Airport, där det blev ännu mer väntan innan flyget avgick till Ronneby Airport. Från Ronneby fick vi sedan åka taxi hem. Jag kan ju i alla fall säga att vi var väldigt trötta efter denna långa dag med all väntan.
aloha page seperator_thumb[2]

Igår började Tony sitt sommarjobb på Riksbyggen. Det blir ju inte så långt vikariat men man kan ju hoppas på att han kan få lite mer jobb där framöver.
Det var ganska skönt för mig att ha lite “egentid” som omväxling. Jag hade jäkligt ont i nacken/skuldran igår morse när jag vaknade, men med lite smärtstillande så kom jag igång i alla fall. Jag låg till ca kl. 09:00 då jag hade tänkt att fixa mig lite kaffe och frukost, men strömmen gick här och det var “strömlöst” i ca 2 timmar, så det tog lite tid innan jag fick i mig den frukosten.
Jag orkade i alla fall fixa lite här hemma igår och det kändes skönt. separatorPINK_thumb[3] Idag hade jag inte riktigt lika ont i nacken/skuldran när jag vaknade så jag får väl fortsätta några dagar med de inflammationshämmande medicinerna eftersom det säkert är en inflammation jag har fått igen.
Idag har jag inte så mycket planer, förutom att jag i eftermiddag skall åka in till Vårdcentralen i Sölvesborg för att ta mitt PK-prov. Egentligen skulle jag tagit provet i måndags men då var jag ju inte hemma och igår orkade jag faktiskt inte åka iväg så det har fått vänta.
489942vyc475f1a4[5][3]_thumbÖnskar alla läsare en jättefin dag! 489942vyc475f1a4[5]_thumb
12400843_915759945206276_4465008333671588064_n_thumb[3]

Kram BIN0004_thumb[2]
Nilla c3ce3cba_thumb[4]

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar