söndag 2 april 2017

Middag i Kyrkhult & Talang med Viking och Stefan!

Pansy[4]
Som jag skrev i torsdags så var jag sängliggande hela dagen. När Tony kom hem så åt vi lite och sen fick jag lägga mig igen. Jag har ju åkt på ännu en förkylning så jag känner mig trött hela tiden. Mitt immunförsvar är ju inte så bra numera, det har verkligen blivit nedsatt av mina hjärt- och lungproblem och  jag blir lätt förkyld, även om jag vaccinerar mig mot influensa så känner jag mig väldigt dålig av en vanlig förkylning.

         version-12e79dafa631ec8999849cd118c94050
I fredags fick jag tvinga mig upp eftersom Tony och jag hade bestämt oss för att åka iväg å handla lite. Egentligen kunde ju Tony åkt själv, men jag kände verkligen att jag behövde komma ut lite så vi körde iväg till Bromölla. Man blir ju inte precis pigg av att bara ligga till sängs heller. Vi handlade lite på Lidl å efter det så handlade Tony lite på Maxi i Bromölla. Jag stannade i bilen för då hade jag verkligen ingen ork längre, men det kändes i alla fall bra att ha varit ute lite. På hemvägen stannade vi till vid Korsets Kraft, där gick jag med in för att jag hade tänkt köpa mig en glass. Jag var så himla sugen på glass och dom brukar ha jättegod glass där, men dom hade ingen glass att sälja, kanske var det lite för tidigt på våren för detta eller har dom lagt ner försäljningen av glass helt. Vi körde bort till kiosken som ligger på samma väg, där vi köpte varsin Daimglass (min första glass detta året). När vi kom hem så fixade vi lite här hemma. Jag lade ihop en del tvätt och plockade i ordning lite grann. Tony dammsög och svabbade golven så vi kunde ta det lugnt på kvällen.
                     version-21ecafce6a1c7664cbe48bec2e644a6c
Igår var vi i Kyrkhult hos dottern med familj (dom har köpt hus där). Min syster och hennes man var också där, min syster hade fixat middagen till oss alla. Hon gjorde även en tårta som vi åtnjöt till kaffet. Alva följde med oss hem hit för att sova över här. När vi kom hem hit så plockade Tony och jag undan en del inför kvällen eftersom vi ville sitta i lugn och ro för att kolla på Talang. Det är egentligen inget program vi brukar titta på, men eftersom Viking och Stefan skulle vara med så kollade vi på programmet. Vi hade hört deras låt i fredags på Radio Blekinge och tyckte att den var bra, så vi ville se hur det gick för dom å det gick ju bra, dom gick vidare i tävlingen.
image.php
Alva har mest suttit och spelat på min “platta”. Alva hade ätit sitt lördagsgodis tidigare så det blev “fruktstund” för oss i stället.
20170401_210015

Önskar alla läsare en fortsatt fin söndag! 1f33a
Ta väl hand om Er och varandra! 2764
Kram8e07d1b924fba7f388db2b9ad1740bd9
Nilla bdd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar