fredag 6 februari 2015

Tandläkarbesök m.m

version-bc6f887a1ad2672cef9cb43638c029a6


Hejsan vänner

I tisdags var jag på Vårdcentralen där jag tog mitt PK-prov och nu ligger det perfekt, så nu behöver jag inte dit för att ta nytt prov förrän om 3 veckor. Efter att jag var klar där så blev det till att införskaffa lite hostmedicin till mig och gubben. Jag köpte en som heter Bronwel. Jag har medicinerat med denna sedan dess och känner mej lite bättre nu, men hostar ganska mycket ändå.

I går var det så dags för ett besök på Ortopedmottagningen vid Blekingesjukhuset igen, där fick jag kollat och omlagt mitt sår. Sköterskan tyckte det såg jättefint ut, så nu blir det ytterligare en omläggning hos dom nästa vecka, sen skall troligtvis distriktssköterskorna ta hand om det i fortsättningen.

I dag var det så dags för ett besök hos min tandläkare på Folktandvården i Sölvesborg. Nu är det inte så många moment kvar tills jag får min framtand. Den 19 januari var jag på Käkcentralen vid Landstingets tandvård i Karlskrona och fick isatt en skruv som tandläkaren kollade idag. Nästa besök på Folktandvården blir den 7 april då det skall tas avtryck m.m, efter det har jag ett besök till inbokat, sen så skall allt vara klart. Jag pratade också med min tandläkare idag om jag kan fortsätta att gå här i Sölvesborg sedan och göra en kontroll på mina andra tänder, och det tyckte hon skulle gå bra. Den här framtanden som jag skall få nu kommer Landstinget Blekinge att betala eftersom den försvann i samband med min lungoperation. Det kommer säkert att bli ganska dyrt för mig sedan när jag skall laga och fixa mina andra tänder, men jag känner att det är nödvändigt.

2014-12-02 10.55.42ros13699_10152812395208101_1739435585123833624_n

Den här förkylningen har tagit på krafterna och jag har inte orkat göra mycket den här veckan, men idag skall jag i alla fall försöka ta hand om lite tvätt m.m. här hemma.

byebye
Baloonlove7
00007sweetellebelle_184831236x

1 kommentar:

  1. Vad härligt att PK provet låg bra. Min man tar sånt också och för det mesta ligger det bra. Skönt även att såret ser fint ut. Du har haft mycket om dig nu när det gäller kroppen, samma för mig, ibland kör det ihop sig rejält.

    Skönt att få klart saker hos tandläkaren. Ser att du också haft denna jobbiga förkylning. Både min man och jag har drabbats

    Hoppas du haft en fin påsk

    kram
    Malin

    SvaraRadera