fredag 21 november 2014

Syrgas igen!

large34
skarmavbild_2014-11-14_kl_151826_54660f3d9606ee59bf6a79f9s
Nu är det lite mer än en vecka sedan senaste blogginlägget, men här är jag igen. Jag är fortfarande inte så pigg, men dagarna rullar på och förhoppningsvis är det bara sviterna från min förkylning som har ställt till det för mig nu ganska länge. I natt har jag i alla fall sovit bra och det känns ju skönt, somnade nästan direkt när jag lade mig igår kväll, och detta utan sömntabletter.

10075_476621832412372_1450586822_n

Förra fredagen mådde jag inte alls bra, jag fick tillbringa hela dagen, kvällen och natten till lördag till sängs. Tony slutade tidigt förra fredagen och när han kom hem så gjorde han i ordning en bricka med lite gott till mig.

9768_10152459828951129_2292815705605728845_n 

På lördagen kom Anette, Christer och Alva hit ganska tidigt. Anette stannade kvar här tills hon skulle jobba på kvällen,  Christer och Alva var kvar här och Christer fixade med sin bil,  Christian var också hemma och fixade med sin bil inför ombesiktningen, på kvällen fixade jag middag till oss här. Vi hade kött hemma och en burk Uncle Bens Sweet and Sour, så det blev en gryta och till detta hade vi pasta. laundry

Jag har nu i några veckor haft ganska låg syresättning när jag grejat med nåt här hemma, blivit helt slut bara av att bädda och ta lite disk t.ex. Jag vet inte om det är förkylningen som inte släppt ordentligt, jag tyckte annars att jag verkade vara bra från förkylningen och tog därför mitt influensavaccin i torsdags förra veckan, men det kan faktiskt vara så att det är nån infektion kvar i kroppen. I måndags ringde Tony till min syrgassköterska på Lungmottagningen vid Blekingesjukhuset i Karlshamn och talade om problematiken med min syresättning så jag fick en tid hos henne. I onsdags var jag så där och kollade min syresättning, hon tog också ett prov på blodgasen, hon tyckte att jag skulle börja använda syrgasen igen och det har jag nu gjort sedan i onsdags eftermiddag. Nu har jag inte haft sån jäkla huvudvärk som tidigare, men är fortfarande väldigt trött. Sköterskan ringde mig idag för att stämma av läget, hon hade också haft kontakt med min läkare på Thorax, dom tyckte att jag skulle börja använda näsdroppar och sen skulle jag fortsätta med min syrgasbehandling. Min sömn har ju under ganska lång tid varit urusel, men medicinerat länge med insomningstabletter som jag tycker inte haft nån verkan under sista tiden. Jag läste lite om tabletterna och fick då fram att om man medicinerar för länge med dessa tabletter så kan kroppen bli så van vid det verksamma ämnet att detta till slut inte har den verkan som tidigare. I söndags tog jag därför en annan sömntablett som är mycket starkare men även den natten kunde jag inte sova, så fr.o.m i måndags har jag skippat både insomningstabletter och sömntabletter. Jag har sovit dåligt varenda natt förutom i natt då jag sovit bra. Nu skall jag försöka att göra ett uppehåll med dessa mediciner och jag hoppas att jag kan sova ändå, sömnen är ju så viktig för att man skall kunna fungera normalt.

_001

Kram

_PQWFFTONilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar