söndag 31 oktober 2010

Så är snart den här helgen slut!

2905094swap6n85bj Ja, nu är snart helgen slut, jag skall snart lägga mig. Den här helgen har varit både tråkig och trevlig. Det tråkiga är att min förkylning inte har blivit bättre. Förra söndagen så var jag ganska pigg, det var då Christer hostade så hemskt, jag sa till honom att han borde söka Vårdcentralen och på måndagen var han in till en läkare där som konstaterade att han hade (ÖLI), “Övre luftvägsinfektion”, han fick penicillin och hostmedicin utskriven, men tyvärr mår han inte riktigt bra ännu. Jag trodde då på söndagen att jag nästan var frisk från min förkylning men under förra veckan så blev jag bara sämre och sämre, igår ringde gubben sjukvårdsupplysningen och rådfrågade dom eftersom jag blödde från ena örat, jag fick tid kl.15.00 på Jourcentralen på Blekingesjukhuset i Karlshamn. Jag fick träffa en läkare som konstaterade att jag hade öroninflammation och brusten trumhinna och jag fick också penicillin utskrivet som jag började medicinera med igår. Idag har jag mått uselt, det river i halsen och jag hostar hela tiden så att jag känner mig helt matt, visserligen värker det inte i örat längre, men det kommer blod blandat med var från örat. Nu hoppas jag verkligen att detta går över snart, för så här dålig av en förkylning har jag nog aldrig känt mig under hela mitt liv.

321

Frånsett detta tråkiga med förkylningarna så hade vi en jättetrevlig kväll här i går, Tony, jag, Anette och Christer. Christer ringde oss när dom var på väg in till stan för att handla, han undrade om vi skulle äta något tillsammans och det passade utmärkt, jag hade en stor kotlettrad i kylen och sen handlade dom en del annat till middagen. Vi hade en jättetrevlig kväll med god mat och filmtittande, vi tittade på “Farsan”, jag tyckte väl filmen var så där halvbra, men det var så trevligt att sitta och titta tillsammans med ungdomarna, efter filmen så satt vi bara och pratade om allt möjligt, det blev en toppenkväll trots förkylningen.

322

Nu skall jag i alla fall snart lägga mig, och så får jag hoppas på att jag i morgon känner mig bättre.i205896282_92450_3 857cf43911804ac711dec46ea

fmux05 dfdff31 4c8348369cc8c

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar