söndag 17 oktober 2010

Kikki Danielsson och Mjällby AIF

122    
I natt var det en kall natt här i Blekinge, här var ca –6 grader när Tony gick upp i morse, sen eldade han så när jag steg upp var det varmt och skönt här inne. Det har varit en solig och fin dag, Tony har sågat och burit in en hel del ved, själv så har jag varit inne i värmen, jag har bl.a lagt upp en hel del nya auktioner på Tradera, efter det så körde jag och Tony iväg till Bromölla för att handla lite på Maxi, vi hade en massa pantflaskor som vi passade på att göra oss av med också. Nu har vi varit hemma några timmar och jag har lyssnat på P4 Dans, ikväll var det Kikki Danielsson som var gäst i programmet, Thomas Deutgen och Thomas Lundin hade träffat henne hemma i hennes villa i Bollnäs. Kikki har alltid varit min favorit bland de svenska artisterna, och jag träffade henne 1986 när hon uppträdde i Tivoliparken här i Sölvesborg, då ställde hon upp på att bli fotograferad med min dotter Anette, jag måste leta fram det fotografiet någon dag, hade varit kul att scanna in det och lägga ut här på min blogg. wordart_autumn_maryfran-1
version-33b8c118da420ff8edcbc960eac6afc8 
Det gick bra för Mjällby i Allsvenskan idag, de vann med 2-0 över Halmstad BK hemma på Strandvallen i Hällevik, 1-0 gjordes av
El Kabir och 2-0 av David Löfquist, med de 3 poäng som segern gav så klättrade dom upp till en 5:e plats i tabellen och har därmed skrivit fotbollshistoria för Listerlandets stolthet, Mjällby AIF har ju tidigare varit i Allsvenskan 3 gånger men inte kunnat hänga kvar, men med segern idag så är den trenden bruten.

778792turge1qt2q

Nu skall vi strax äta lite och sen får vi se om jag hinner med att lägga upp lite fler auktioner, eller om det kanske får vänta tills i morgon.

z4caf6a1e35799 s_c5a75f5cfe2d4c70a7d73b3e24659bdb
790e9ab5  8cat z4caf514b95513 glitterfy9150856T342D36_thumb winkingkittenani_blinking_heart_35571292_97722576

1 kommentar:

  1. Du har så många härliga o fina bilder.
    Här har det än så länge inte varit kallare än -2.
    Skönt när gubbarna gått upp tidigare,så det är varmt o gott när man kommer upp.
    Kram Carina

    SvaraRadera