tisdag 5 oktober 2010

Billiga trädgårdsmöbler m.m

Brown3-001 
th12 th12
Idag har gubben, jag och Sven varit i Kristianstad. Sven skulle in till El-Giganten för att få en adapter till sin nya TV.  Sven och Britt-Marie var med oss i lördags på El-Giganten där dom köpte en ny TV med inbyggd digitalbox och i söndags så körde gubben och jag upp till Gillesnäs, det var då tänkt att gubben skulle installera deras nya TV, men ack vad vi bedrog oss, det gick ju att koppla in TV:n,  men försäljaren skulle ju också sålt en adapter till den digitala boxen, tyvärr så fanns inte denna adapter med och därför blev det ytterligare en runda idag till El-Giganten, eftersom försäljaren hade missat en hel del i informationen vid köpet.

Vi var också inne en runda på Röda Korsets Second-Hand-Butik i Kristianstad och hämtade trädgårdsmöbler som vi köpte och betalade i lördags.

Det vi köpte var ett stort blått rektangulärt bord i plast med  4 ställbara stolar och ett blått runt bord i plast med 4 stolar, i det här köpet ingick även dynor till alla stolarna, allt  var jättefint eftersom de förra ägarna hade haft det stående på en inglasad altan, och billigt blev det, vi betalade 625 kronor för alltihopa. Jag tycker att det är så kul när man handla så billigt, det passar verkligen min och gubbens plånbok, vi har ju min lilla sjukpension och gubbens a-kassa att leva på, 
då gäller det verkligen att försöka få ner alla kostnader.

höstbild            Candle-001

När vi kom hem så blev det lite fixande och donande här hemma, efter det blev det middag,
gubben stekte lite lövbiffar som vi åt med pommes och bearnaisesås, till detta tog jag ett glas rödvin, lite vardagslyx som vi kunde tillåta oss idag.

ljusfatmu8d9kw5

2m2yo12

_oktober_barn(1) Nillaversion-bffd66133af42c93ae4b97d0ae258990

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar