tisdag 3 augusti 2010

Nu är jag här igen!

2244747r2egk49p1i Ja, nu var det ett tag sedan jag skrev i bloggen, har varit en massa annat som jag lagt min tid på, men ville titta in här idag för att visa att jag lever…

2gvvx46

I onsdags kom jag hem från sjukhuset, och det blev en lugn kväll här hemma för gubben och mig, torsdagen förflöt också ganska lugnt, dagen tillbringade jag här hemma, jag fixade och donade lite med allt möjligt, på eftermiddagen kom Micke, han hade kaffebröd med sig, så det blev lite fika innan gubben och jag begav oss iväg till stan för att posta Tradera-vinster och handla lite. I fredags morse skjutsade gubben vår son Christian till Sölvesborg så att han kunde ta bussen till Norrköping eftersom han skulle tillbringa helgen där tillsammans med sin flickvän Marlene. Ganska sent på fredagskvällen kom Jimmy på besök, vi satt och pratade nästan till midnatt innan han begav sig hemåt, då var det läggdags
för mig och gubben.

857648qvtgfdul1e  736306ai43qm6cye ButterflyFlowersHeartPinkFloat

I lördags fick vi besök av min syster Britt-Marie och hennes man Sven, lite efter dom hade kommit så dök även Anette och Christer upp här.
Britt-Marie hade tillagat en god kycklinggryta som vi allihop åt med god aptit. Lite senare på kvällen så blev det kaffe med glass hos Anette och Christer i Gammalstorp.

2uzdrvn

I söndags åkte jag, gubben och Christer ner till Tyringe för att shoppa lite, efter vår shopping så var vi sugna på något gott att äta så det blev lite dansk korv som intogs utomhus. När vi kom hem på kvällen så var vi ganska trötta, det blev inte mycket gjort, utan gubben och jag tog det ganska lugnt, vi tillagade lite mat av rester som fanns i kylen. Anette och Christer körde in till stan för att hämta Christian när han kom tillbaks från Norrköping, med sig hem hade han en gädda, han hade fiskat i helgen och lyckats bra, så nån dag inom en snar framtid skall det serveras ugnsstekt gädda här i huset. Jag blev jätteglad, jag älskar verkligen fisk, skulle kunna äta det mer ofta än vad jag gör.

DSCN0097
DSCN0098
Förmedlingscentralen i Tyringe, här säljs både gammalt och nytt!

tony2
Här kommer Tony med mat till honom och mej!

Igår var jag ensam hemma här, nästan i alla fall, jag har ju passat Skorpan, när gubben kom hem så blev det en runda in till stan, postade ytterligare lite Tradera-vinster och efter det körde vi ut till Mjällby för att handla lite där. 2l42ms
Igår kväll fotade gubben en massa böcker som jag skall lägga ut på Tradera idag. Ikväll blir det nog en runda in till stan igen, behöver bl.a hämta lite medicin, eventuellt så skall jag också hyra några filmer, det är många av Wallander-filmerna som jag inte sett och nu har  jag tänkt mig att se de filmer som jag missat.
 
showing_sum_love_pink_01 Nilla1252935843_25663460_980457smj9hl4d0q

1 kommentar:

  1. Tack Nilla...för ditt Blogginlägg! Gläder mej med dej att nu nu får vara hemma igen efter ditt sjukhusbrsök.
    Trevligt att läsa när du berättar från din vardag!
    Önskar dej/er en fin dag.
    Hoppas att solen kommer fram idag. Det känns alltid bättre än när det är mulet och regningt.
    KRAM!!

    SvaraRadera