lördag 14 augusti 2010

God morgon!

8916_36198024 Tittar in här denna lördag morgon, jag sitter här och lyssnar på “Ring så spelar vi” och väntar på att solen skall titta fram, enligt väderprognoserna så skall det ju bli sol idag och det hade varit toppen för då ska gubben fortsätta med målningen som har legat nere några dagar. Det är snart dags att lämna tillbaka den långa stegen som vi har lånat, det hade ju varit bra om han idag kunde hinna måla det som är längst upp, sen kan han klara sig med vår egen stege när det andra skall målas. Jag har tänkt tvätta  idag och städa undan en del här hemma.

blue-3 
Nu sjunger marken under mina fötter
och lekfull vindil blåser i mitt hår,
där gnolande och sommaryr jag går
en väg med blekta barr och blanka rötter
som solen full med gröna fläckar sår.
- ur Sommardag av Erik Lindorm -
 
to55-3DSCN1913 
Den här söta lilla fjärilen hade jag här inne i förrgår.
blue-3
DSCN191399999999999
Så konstigt, när man tänker på
111420jag var en larv så gul och grå 
- men tiden allt betvingar!
För på en enda natt det skett:
Jag blivit vacker, fin och lätt - 
en blomma som fått vingar!
- Inger Hagerup -

14mffkk 

hugs11

Nillateddy_bear_044 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar