fredag 9 juli 2010

Varmt!

2zxr2fm  
Här är det ingen direkt sol idag, det är mer “typ” sol-dis, men jättevarmt, ja kvavt med en klibbig värme, det skulle kunna behövas ett riktigt åskväder, en riktig urladdning, tror jag.

Jag skulle ha passat Skorpan idag, men Nette  har inte dykt upp med henne, så jag antar att Nette ligger hemma med mensvärk, stackarn, hon har så j***a ont i magen varje månad, och detta har hon haft sedan 12-års åldern när hon fick sin första mens, ingenting hjälper, ja visserligen hjälper starka värktabletter ett tag, men det vill hon ju inte stoppa i sig allt för många, och det förstår jag. Jag skall ta och ringa till henne, höra hur hon mår.

gbqarbie(1)_thumb[1]

Högsommar2zir32u

Nu nynnar sommarn från minsta tuva,
och trast och lärka och fink och duva
av levnadsglädje ger klar signal
när vindens viskning blir aftonsval.

Och Petter-Jonas och hans Mathilda
de är som unga på nytt och vilda;
De badar nakna bland sten och ris
uti sitt ormlösa paradis.

Ty paradiset är skogomkransat
och här de trygga och rent av sansat (27)rf
sin livsstil skapat helt utan press
när många andra har kvar sin stress.

På äldre dagar varann de funnit,   
och ifrån barnsben de lärt och vunnit
små visdomsvinster att leva på
när allfarsvägen blir svår att gå.
- Pelle Näver -

great_day2

 (27)88 NillabloggOrPage_0895805_14500

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar