tisdag 20 juli 2010

Varm och solig tisdag!

41 Här kommer en liten blogg från ett soligt och varmt Blekinge.

5div-27

I söndags blev dagen inte riktigt som vi tänkt oss, det var ju meningen att gubben och jag skulle hämtat sonen i Kristianstad när han kom med tåget, nu fick dottern och svärsonen hämta honom i stället, eftersom gubben körde upp till Gillesnäs för att hjälpa Sven få hem sin bil, kamremmen hade gått sönder, innan gubben begav sig till Gillesnäs så körde han till Karlshamn för att köpa en ny kamrem, han tänkte att han kunde lika gärna reparera bilen när han ändå var där uppe, när han begav sig därifrån så körde han inom till Ulf i Olofström för att laga hans dator, så det blev ganska sent som han var hemma här igen. Vissa dagar blir inte som man tänkt sig, men man får hjälpa sina vänner så gott det går. På kvällen orkade varken gubben eller jag laga till någon mat så det fick bli “Kinamat” för oss i stället.

I går fick jag sällskap till frukosten, sonen är ju hemma igen, så vi fick en trevlig frukost tillsammans. På eftermiddagen körde sonen och jag till Karlshamn, sonen fick sina papper om aktivitetsstöd ifyllda, jag handlade också i Karlshamn, på hemvägen körde vi inom Mixi Bilskrot, sonen köpte lite delar till Fredriks bil. Kvällen blev ganska lugn här hemma.

5div-27

Idag har jag varit ganska trött, magen har krånglat, men nu tycker jag att det verkar ha rättat till sig lite grann. Sonen har hjälpt mig lite här och nu har han begett sig till Karlshamn för att besiktiga sin bil, hoppas nu att den går igenom utan för många anmärkningar, han har ju bara sitt lilla aktivitetsstöd att leva på så jag hoppas inte att det blir några dyra saker som behöver fixas på bilen. Sonen har i alla fall fått jobb en månad fram från vecka 31, sen får vi se om det blir någon förlängning efter det.

Ikväll skall gubben och jag köra in till stan för att posta lite Tradera-vinster och handla lite, kanske blir det så att jag kollar lite i Norrebodens Second-Hand butik också när vi ändå är i stan.

7hugs-116glit-23 

May the wings of the 
butterfly kiss the sun
And find your shoulder to light on,11jslzkjpg
To bring you luck, happiness and riches
Today, tomorrow and beyond.

cid_002d01c7f635a8b78ed05548fe53bavexrfurgvesy_89271976 Hugs and Kisses...cid_002d01c7f635a8b78ed05548fe53bavexrfurgvesy_89271976

l_fcbec35db7bd4cd4bfd2836ed04aca8a 8_10     
 35145_426424712408_754512408_4736133_6869370_n Så här ser min son ut just nu, nyklippt och fint solbränd.
z4c44b438d3b94 kv64utn2v52

Hängmatta thbf-palmsmileyNillapendulecdkawaii20234

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar