tisdag 27 juli 2010

Inlagd på sjukhus.

1351668nemcqy5262 2zhmyxw Ja, nu är jag här igen, på Blekingesjukhuset i Karlshamn. Vid midnatt, natten mellan fredag och lördag började jag bli illamående och fick frossa, jag försökte sova men det gick inget vidare eftersom jag hade sån frossa så att jag skakade, var uppe några gånger, men mådde inget bra då heller, fick till slut lite sömn och när jag vaknade i lördags så tyckte jag att det kändes lite bättre, men fick gå och lägga mig igen med frossa och illamående. Jag packade ihop lite saker och sa sedan till gubben att vi får ringa till SOS alarm, där fick jag prata med en sköterska som sade att vi skulle åka in till Akuten i Karlshamn, men att vi skulle ha mobilen med oss ifall jag blev sämre, för då skulle vi stanna och ringa efter en ambulans. Det gick i alla fall så bra att gubben kunde köra mig in till akuten och jag fick komma in relativt snabbt, där fick jag träffa en  underbar läkare som efter  diverse  provtagningar konstaterade att jag hade en tydlig infektion i kroppen eftersom  CRP-värdet (sänkan) låg på 156, denna skall normalt ligga på ca 10. Strax före klockan 21.00 på kvällen så blev jag inlagd på en medicinavdelning på sjukhuset. Jag hade än en gång fått rosfeber (Erysipelas), det är just detta som jag har befarat och därför ansökt om fotvård, jag har även fått remiss till fotvård men denna har blivit avslagen av verksamhetschefen här på sjukhuset, enligt henne så är det endast 2 grupper som har rätt till fotvård (diabetiker och reumatiker). Läkaren som jag hade när jag kom in i lördags kunde inte skriva remiss från akuten, men han skulle anteckna i mina journalanteckningar att det vore lämpligt med fotvård, och igår kväll så sade sköterskan som  jobbade här att du måste ha fotvård, detta sade hon utan att jag överhuvudtaget hade tagit upp detta med henne. Det måste ju vara behovet som styr vilka som skall ha fotvård och inte några speciella grupper. Nu får jag fortsätta min strid om rätt till fotvård, jag får väl hoppas att dom nu fattar att med min sjukdom så har jag lika stor risk för infektioner som diabetiker och reumatiker.

ap_diges_doctor%20kid5a4766af30c30565

Det dråpliga är att när man loggar in på Landstinget Blekinges hemsida så är den här texten det första man möts av “Livskvalitet för dig, vårdkvalitet för oss”.  
 f7evyy9amxszabgjeq3q2c666jfwcru blodprov_1180597561_23672078

Jag har nu fått antibiotika intravenöst sedan i lördags, i går låg sänkan på 114 och idag var den nere i 67, så det går på rätt håll,  nu har dom tagit bort nålen eftersom den fortsatta medicineringen med antibiotika from idag blir i tablettform, skönt att det börjar ge med sig, mitt ben var tidigare illrött, men även det röda har minskat även om det är ganska rött och varmt fortfarande.

ozw7mp4czj8njoxo4spzv8rywjno6cs pao74340g675gelbwi5qy4bsqa733rj

I natt sov jag dåligt så jag har sovit några timmar på förmiddagen, orkade faktiskt inte hålla mig vaken, men får väl ta det lite lugnt med sovandet nu, annars blir det väl risk att jag inte kan sova i natt. Just nu har jag ätit min lunch, som idag var fläskstek, potatis och sås.

24lim9d

Nu skall jag se om jag kan läsa lite bloggar och annat via internet, gubben hade med sig min dator hit i går kväll, så jag kan surfa runt lite, visserligen lägger nätet av jämnt och ständigt, det verkar som om den här avdelningen är för långt ifrån det lokala nätverket här så det är nog därför jag har så dålig kontakt, men det går i alla fall att använda det en del.

2108293tje9c0tlzd friendshipgraphics(1) 

Önskar Er alla en fin tisdag

och en fortsatt fin vecka

framöver, försök att koppla

av och njut av sommaren.


112099klrq8egvti
z4c0d572feba20 
rosorgul Nilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar